W pierwszej kolejności należy uzmysłowić sobie jak ważną funkcję pełni internet w życiu każdego człowieka. To właśnie internet stał się najbardziej opłacalnym miejscem dystrybucji usług, w dużej mierze dzięki ich łatwej dostępności i szerokiemu wyborowi. Również promocja w tych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują wielkie pieniądze w reklamę w mediach społecznościowych czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google posiada aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki na Polskim rynku. W skali miesiąca jest to aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto też nadmienić, że aż 70% Polaków codziennie korzysta z internetu. Więc jak zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na miejsce strony w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Wśród nich znajdziemy ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. https://www.levelrank.net/ . Statystyki mówią, że aż 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyszukiwania i aż 51% osób klika tylko w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszystkie działania, mające na celu uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Zajmują się tym specjaliści, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Ciągle podlegające zmianom algorytmy Google muszą być wciąż obserwowane tak, aby dobierać najlepszą możliwą strategię dla każdej witryny klienta. Najważniejsze jest to żeby zadbać o trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, aby zlikwidować wszelkie błędy, zwiększyć jej prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli działania mające na celu promowanie witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych poprzez jej linkowanie.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o unikalne, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak istotne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to zagwarantowanie sobie większej rozpoznawalności marki, zaufania wśród klientów i realnego powiększania sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!